søndag 1. mars 2009

Jenta som lekte med ilden


Da var jeg ferdig med andre boken i Stieg Larsson sin trilogi. Og den var nesten like bra som den forrige. Fremdeles litt mange navn å holde styr på, men det gjør forsåvidt ingenting. I denne boken får vi vite mer om Lisbeth Salander, og får mer innblikk i hvordan oppveksten hennes har vært. Jeg syns det var en bra fortsettelse på bok nummer en, med hensyn til det som skjedde i slutten av forrige bok. Eneste jeg ikke likte med bok nummer to var slutten. Forfatteren kunne ha skrevet minst 200 sider til uten at det hadde gjort noe. Men jeg håper at bok tre fortsetter der denne sluttet.

Da må jeg bare mase på Kristine på å få låne den siste boken, hvis hun er ferdig med den. Mens jeg venter har jeg fått låne en bok av Kristian som visstnok skal være bra, Mengele zoo heter den.

Ingen kommentarer: