tirsdag 24. februar 2009

Menn som hater kvinner


Jeg har akkurat lest en veldig bra bok av Stieg Larsson som heter Menn som hater kvinner. Til tross for at det er en ganske lang bok tok det meg bare en dag å lese den, siden jeg ikke klarte å legge den fra meg. Det er den første boken i en trilogi, og jeg kan nesten ikke vente med å få tak i de neste bøkene. Boken har flere hendelsesforløp, som tilslutt blir knyttet sammen. Boken handler hovedsaklig om journalisten Mikael Blomkvist, som blir leid inn for å skrive en biografi om Vanger-familien. Hans egentlige oppdrag er å løse et førti år gammelt mord. Underveis møter han blandt annet på bokens andre hovedperson Lisbeth Salander, som er noe utenom det vanlige. Boken er utrolig spennende og ganske lettlest. Eneste problemet er å holde rede på alle navnene, men det har hovedpersonen i boken like mye problemer med som leseren. Det er og laget film av denne boken, som har premiere på kino den 13. mars. Jeg gleder meg allerede!

Ingen kommentarer: