torsdag 9. april 2009

The Matrix


What is the Matrix?

Det er nå ti år siden den første Matrix-filmen kom ut. Noe som vil si at den kom ut når jeg var nesten 13 år. Det kan forsåvidt stemme det, men det virker ikke som om jeg var så liten når jeg så filmen. Matrix-filmen husker jeg at vi kjøpte med en gang den kom ut på dvd, og at det var den aller første dvden vi kjøpte. Så det er altså ti år siden vi fikk vår første dvd-spiller hjemme hos oss.

Jeg så ikke den første Matrix-filmen på kino, men så de to oppfølgerene begge på premierene. Men de var ikke så mye å skryte av. Den første var og er fortsatt spekket av kule effekter som man gjerne ikke hadde sett i andre filmer før. Og man måtte se filmen ett par ganger for å skjønne hva det faktisk var snakk om. En venninne av meg så filmen igjen for et par uker siden, og hun fant ut at hun ikke hadde skjønt filmen i det hele tatt før nå.

Nå har altså Matrix-filmen kommet på bluray, så da er det vel på tide å se dem igjen, selv om de to siste ikke er så bra.

"Unfortunately no one can be told what the matrix is, you have to see it for yourself..."

Ingen kommentarer: