mandag 17. november 2008

Go down swinging... eller noe i den duren...

Mye har hendt siden sist. Hadde en flott tur til Molde for å danse i NM. Det var jo kjekt, selv om jeg må si at jeg ikke er helt begeistret for byer som bare er en gate. Man forventer en stor, eller ihvertfall litt stor bykjerne når det holdes slike arrangementer, men neida, sentrum av byen Molde består av en laaaang gate, med ting spredd godt utover. Men mix-kiosker skal de ha på hvert gatehjørne ja! Anyway, jeg ble bedre kjent med nybegynnerne fra kurset mitt, og klarte etter litt om og men å få andre plass i c-klassen, til tross for ett fall, og en åpen  bh (ja, det er ikke lurt å ha bh med åpning foran når man skal ta turer ned på gulvet med hendene i kryss, det har vi lært til neste gang!). Ligger foressten klipp på youtube av Daniel og jeg, med våre fantastiske antrekk.


Kenneth og jeg på handletur


Sovesalen, som bestod av ett klasserom på en folkehøyskole

På vei til å finne mat


Kino! Absolutt å anbefale i regnværet! Og nå tror vel alle at jeg har vært å sett Bond-filmen, nei det har jeg ikke. Greit, jeg kommer nok til å se den en eller annen gang, men jeg vet jo allerede hvordan den kommer til å enda, og hovedpoengene i den, så det er ikke den første filmen jeg ville løpt å sett for å si det slik. Burn After Reading derimot var en genial film. Men Coen-brødrene er jo kjent for å lage sære og obskure filmer da. Omtrent første timen skjønner man ikke hva som foregår, og hva som er poenget med det som skjer. Men siste halve timen av filmen er så tidig og bra at hele filmen blir verdt det. Jeg holdt på å le meg i hjel ved flere anledninger! Andre filmer av Coen-brødrene jeg gjerne vil anbefale er No Country for Old Men, Tommy Lee Jones i hovedrollen som sheriff/politi, og ikke minst Fargo, som definitivt er en av mine favoritt filmer (og det er ikke bare fordi at Steve Buschemi og Peter Stormare er med), den handler om en bilselger som leier noen til å kidnappe konen for å kreve løsepenger av faren hennes, og alt går selvfølgelig gale.

Island! Det vil si, Kristine kom hjem fra Island! Det var på tide, vi har savnet deg:) Og tusen takk for den flotte Stones t-skjorten.

Scotsman! Endelig fikk vi oss en tur på scotsman igjen, lenge siden sist no. Ble veldig imponert over oppmøte, og at det var så mange nybegynnere der, dette lover godt! Og selv om jeg var helt utslitt på jobb på lørdag, kommer det nok til å gjenta seg.

Pysjamas-party! Må si at jeg ikke har vært på ett pysjamas-party siden jeg var ganske liten, og jentegjengen fant ut at vi måtte ha pysjamas-party. Men må si at jeg likte bedre denne typen. Da var det slik at vi hadde med oss bamser, som vi endte opp med å danse med, så på klissete filmer, og snakket om hvem vi syns var søte. Akkurat det siste gjaldt vel litt for denne festen og, men alt blir dratt en del hakk lengre når det er alkohol inni bildet. (Hvis kameramannen zoomer litt ut, da kommer det inn i bildet:P) Det var no uansett veldig kjekt.


Oppgaver! Jeg har da, som de aller fleste sikkert har fått med seg, senebetennelse i høyre armen min. Noe som gjør det ganske smertefullt å for eksempel gjøre matte (og ikke bare av den grunn at matte er smertefullt i seg selv), men det har no gått på ett vis, med mye smertestillende og ibuxkrem er jeg nå ferdig å føre inn matten, og jeg har gjort min siste oppgave i informatikk for i år. 

Egentrening! Det har blitt en del av det siden Vestlandsserien er neste helg, og Øyvind har bestemt seg for at vi må øve. Det er forsåvidt greit, vi holder på å øve inn ett nytt kult "hopp". Sigurd og jeg skal mest sannsynlig stille i standard og latin, og det kan jo bli ganske interessant. Ellers fikk jeg høre at folk koste seg på kurset på onsdag, og at det var det gøyeste kurset til no. Det er alltid kjekt å høre!


Ingen kommentarer: