lørdag 30. juli 2011

Ananasmuffins

Jeg er veldig glad i ananas og muffins, så når jeg kom over en oppskrift på ananasmuffins måtte jeg bare teste den ut (tre ganger så langt).

4 dl mel
1 dl sukker
1,5 ts bakepulver
2 egg
125 g smeltet smør
1 boks ananas inkl. saften


Jeg smeltet smøret og blandet det med eggene og saften fra ananasen. Deretter blandet jeg det tørre og helte i ananasen. Jeg liker beste de store chunksene med ananas, men etter å ha testet ut begge deler fant jeg ut det var best å dele dem i to. Blandet så alt sammen til en deig, og fordelte de i ca. 12-16 små muffinsformer. Stekes i 15 min på 200 grader midt i ovnen.



Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, men neste gang tror jeg det blir to bokser med ananas og at det holder med 13 minutter for at de skal bli litt mer saftige da jeg syns de ble litt tørre etter å ha blitt fryst ned.


Ingen kommentarer: