onsdag 27. juli 2011

Klatring i Øygarden

Det var en flott dag som begynte med herlig frokost hos Torkil og Kristine på Leknes, siden jeg hadde overnattet hos dem. Torkil skulle ha oppkjøring på henger, så vi fant ut at vi skulle shoppe litt i mellomtiden, og hadde tilslutt en feiring av bestått førerprøve med lunsj i solen. Deretter måtte jeg hente mamma på flyplassen.

Senere på ettermiddagen hentet Torkil og Kristine både meg og en venninne av Kristine, for vi skulle ut å klatre i Øygarden. Det var første gang jeg klatrer, så jeg var litt nervøs med tanke på at jeg er en smule redd for høyder.

Mens Torkil fikset tauet fyrte vi i gang engangsgrillen i solen, og koste oss med både middag og dessert!




Omsider ble det min tur til å klatre, og etter litt om og men var jeg også oppe i veggen. Den første veggen vi klatret i hadde en sprekk som vi alle endte i tilslutt :P (Kan sees på bildene) Mitt andre forsøk gikk en smule bedre enn det første, og jeg klarte å komme til topps. Jeg ble overrasket over hvor godt klatreskoene klamret seg til fjellveggen, selv uten noe godt feste. Det gøyeste var garantert å slippe seg ned igjen etterpå!

Klatring gav definitivt mersmak, og siden jeg no kjøpte klatresko av Kristine får jeg bare melde meg på noe kurs i løpet av høsten! 


Ingen kommentarer: